Thursday, May 28, 2009

Ana Lisa

Mungkin Mael sememangnya tidak merestui game kami tadi, ditambah pula dengan ancaman dan kecaman dari Bobeq. Kami di padang tadi juga dapat rasakan betapa kuatnya badi mempertahankan gelaran tu.
Analisa:
Barcelona : Pep Guardiola memang cemerlang dalam merencana formasi pasukannya apabila meletak Samuel Eto'o di bahagian kanan manakala Lionel ''Ballon D'or '' Messi bermain di bahagian tengah. Ini sekaligus mengelirukan Patrice " I can handle Messi" Evra yang sememangya berazam untuk mengekang Messi, namiun tidak bercadang menukar tempat dengan Rio Ferdinand yang ketara "50%" kecederaannya. Pengetahuan dalaman Gerard Pique juga berguna buat Pep dalam usaha mengekang Cristiano Ronald McDonald itu. " No shot on target, no goal". Hasilnya, freekick adalah satu satunya shot on target buat Ronaldo, selain satu lagi save 1-on-1 Victor Valdes. Dengan hanya Ronaldo di tengah, usahanya jelas bahawa hanya beliau yang akan try, 5 shot off target. Rafael Marquez injured? Jangan risau, Yaya Toure berperanan seperti abangnya sebagai pertahanan tengah, bezanya tugasnya lebih tertumpu ke clear sebarang bola. Hasil? Pertahanan agak kental.
Man Utd : Dengan Sir Alex mempertaruhkan formasi 3 midfield, kehilangan Darren Fletcher sangay dirasai. Formasi itu hanya akan padan dengan kehadiran the big game player itu sahaja, atau sekurang kurangnya Paul Scholes. Tak boleh komen banyak banyak, nanti Sir Alex tak amik aku jadi peminat.
Gerai : Percayalah, kalo Man U menang, memang analisa aku lain macam gile. Biase la, penganalisa, bukan peramal macam Mael.


2 comments:

  1. haha
    dh klh...
    g2 la..
    nk x nk je komen..
    haha

    ReplyDelete
  2. ape pasal lu sakit ati sgt nan gua ni?
    nasib baik gua x ltak 4-0..
    kahkahkah..

    ReplyDelete