Sunday, February 26, 2012

Musim Berkawan

Pertama, ini bukan blog seorang perempuan. Ini juga bukan blog gay. Cuma, tiba tiba aku rasa nak tulis pasal persahabatan. Bahaha. Ok, bangang.

Sedang asyik aku naik motor tadi, tiba tiba terlintas dalam kepala. Rupa rupanya, berkawan ni pun ikut musim juga. Aku tak tahulah pada orang lain, tapi ramai antara kita aku rasa meng-experience (gila, experience dalam Malay apa? Pengalaman?), oh, ha, mengalami perkara sebegini.

Begini. Aku terperasan. Bila aku di Melaka, maka mostly aku akan berkawan dengan kawan kawan dekat Melaka. Bila balik cuti ke Kuantan, so berkawan la dengan budak budak Kuantan. Bila tengok bola, berkawan la dengan budak budak yang sama tengok bola. Bila menyokong MU, berkawan la dengan budak budak MU.

Ok, bukanlah bermakna kawan lain ditindas langsung. Tapi, dia macam ikut scene. Macam ikut mood. Adakah ini yang dikatakan persahabatan? (Ok, tiba tiba lagu Ombak Rindu terpasang. Kahkahkah. Bangang.)

So, itulah maksud aku tadi mengawan ni ikut musim. Bila balik universiti, bukanlah tidak aku layan langsung budak budak Kuantan tadi, tapi dah scenenya suasana belajar semua kan? So, bila balik bercuti, jumpa balik kutu kutu dekat rumah.

Tak. Blog ini juga bukan blog lucah atau kamasutra.

Aku sebut mengawan ke tadi?


Friendship. BFF. Ah...sweet. Ahh ahh.





Ini ialah mengawan. Bukan ini yang aku maksudkan.


No comments:

Post a Comment