Sunday, February 19, 2012

Pergaduhan Antara Aku Dengan Mesin Duit

"Damn, nak kena keluar RM50 minima. This machine only have RM50 notes. Bangang. Aku bukannya kaya. Aku nak beli nasi lemak seringgit je, takkan nak kena cucuk RM50 kot. Bagilah aku RM10 gila! Gedang!" teriak aku marah dan garang kepada mesin ATM. Mesin itu masih macam itu, tak keluarkan RM10. Eksen betul.

"Eh, alang alang baik aku keluar RM100 terus. Boleh bayar sewa rumah sekali," bisik hatiku lagi. Tetapi hanya bisik dalam hati sajalah. Bukan bisik ke mesin. Aku bukannya bodoh nak bercakap dengan mesin ataupun marah marah ke mesin.

Keting keting keting, tap tap tap, aku menekan butang butang nombor pada mesin tadi. Cash withdraw, RM100.

Srettt. Ambil semula kad, dan tunggu wang keluar. Tapak tangan gatal, mulut tersengih. Mula berkira kira untuk makan burger Amerika instead of nasi lemak. Ya, inilah sebab aku tak mahu keluar duit besar. Matlamat boleh terpesong.

Srett. Duit keluar.

Fuck.

Gedang! Aku tumbuk sekali lagi mesin ATM sambil me-@#$%^&*!@ kepada mesin itu.

Kejadah apa keluarkan RM100 dalam bentuk 10keping RM10? Tadi aku mintak RM10 kata tak ada! Nasib baik engkau mesin, dan bukan prinsip aku marah atau pukul mesin. Deng!


Teruk juga aku pukul mesin tadi rupanya. Sorry pihak bank. Tak boleh kawal kekuatan tangan. Sorry. My bad.

3 comments:

  1. Siapa gila? Mesin tu la gila.

    Bukan bahaya bro, tapi, gua tak mampu kawal. Itu baru sebelah penumbuk baru.

    ReplyDelete