Monday, March 29, 2010

Hala Tuju

Dalam banyak banyak hal, shuffle terletak paling kasta sekali status dia. Kedua bawah adalah makan megi dalam loker. Bawak aiskrim dan roti lalu mengajak rakan rakan yang mengutuk di belakang boleh dirujuk kepada Faiz, Nemba dan kadang kadang Mael. Rujukan utama adalah Saodin.

Kedudukan untuk yang paling common sekali orang kata adalah dirotan sebab subuh. Pernah satu kali ada itu askar rotan budak budak subuh ni dekat tapak kaki. Itu memang tindakan untuk warden yang boleh aku katakan paling kool selepas tindakan memarahi Hasif dengan jeritan "HAFIIIZ!" secara ngauman.

Hal hal seperti selipar di waktu kelas malam, ustaz Fuad check attendance tanpa kira ahli kelas dan "stey stey"(barua, macam mane mau eja?) dalam tandas budak perempuan ketika waktu Ramadan adalah aktiviti yang sangat aku tidak pernah buat. Pertamanya, kerana aku adalah bukan ustaz Fuad, dan ustaz Fuad "stey stey", manakala aku tak.

Ceritanya suatu ketika pernah juga khabarnya warden warden penjara ini bertindak 'fun', atau seronok. Contohnya, ini.

"Hey handsome, what is this f-word crap is all about." Pasti ramai makwe makwe akan berpendapat begini jika bace. Ini adalah sedikit sebanyak memori lampau dalam kehidupan aku yang sebelum ini. Ya, kini aku berada dalam kehidupan ku yang kedua. Namun, memori memori inilah yang menjadikan aku, seperti aku yang sekarang. Tampan, body tade muscle, dan berjambang. (Jambang kerana geram tak dapat simpan dalam kehidupan lalu).

Baiklah. Entri ini adalah salah lecturer aku. Perangai bagi esaimen mintak dalam mase 24 jam. Hasilnya, aku tulis esaimen dekat sini. Ah! Akhir kata, gudnyte u'allz! Light off Aman 10!

* Oh, "stey stey" adalah sinonim kepada Ravi, kerana Ravi adalah perokok sejati.

4 comments:

  1. best jgk skola kat bt8 ni kan.haha

    ReplyDelete
  2. mujur zaman kita takde shuffle.
    zaman kita ada nirvana je. tu pun benda yang baik2.. hehe

    ReplyDelete
  3. tau. abis jahat pun System. tu pun balau je yang jahat. haha

    ReplyDelete