Tuesday, March 23, 2010

Kulit Ular (Versi bersambung)

Kemudian, aku capai paip di atas meja tadi, dan aku buang habuk dan abu ke dalam bekas abu rokok berjenama di sebelahnya. Hush Puppies. Ya, jenama Hush Puppies. Paip tadi disuakan ke mulut, sambil mataku meliar mencari sesuatu di sekitar. Ah, tiada. Perlahan aku letakkan semula paip ke atas meja dan menapak masuk ke dalam.

Laci ditarik, dan sebuah kotak kayu cengal aku angkat perlahan keluar dari laci tersebut. Adalah dalam 6kilo rasanya. Aku tutup laci dengan kaki, dan aku bangun sebelum melangkah keluar ke beranda. TV yang terpasang game MU malam tadi menang dengan Inter Champions League final 2010 di Bernabeu aku biarkan terpasang. Sesudah aku melabuhkan punggung ke atas kerusi, aku hirup sehirup Super Power yang sedia ada di atas situ sebelum aku membuka peti harta karun tadi. Pergh, cantek!

Aku suakan semula paip ke dalam mulut, dan aku setting baik tembakau dari kotak tadi. Ah, cukup padat dah ini rasanya, bentak hatiku. Mancis Hilton Hotel di sebelah bekas abu rokok aku capai dan mengeluarkan sebatang. Bukan mancis pow ok? Hilton taja. Ah, terpadam. Kuat sungguh angin bayu dari laut yang terbentang luas menghadap rumahku. Aku berpaling ke belakang dan meng-strike semula mancis ke kulit kayu di sebelah kotak mancis. Tiba-tiba aku rasa tidak kool. Aku tiup kasi padam. Aku keluarkan lagi sebatang mancis, dan aku strike-kan ke kaki meja. Menyala api hijau di hujung batang mancis. Ha, baru kool. Paip yang sedari tadi telah siap dipadat-settingkan aku suakan dengan batang mancis tadi.


*****


Bagero. Siapa tabur belerang dalam tembakau aku ni? Banyak la kau punya kasi kick. Ba...sikal!

1 comment: