Tuesday, May 24, 2011

Karen

Kalau mat saleh, nama perempuan jadi Karen, bunyi macam sedap.

Kalau Melayu, Maya Karen lah jawapan dia.

Tapi kalau Melayu lagi, karen ni is another term untuk api. Contoh ayat, "Rumah aku tak ada karen tadi." Meaning, rumah dia tak ada api tadi. Meaning lagi, rumah dia tak ada elektrik. Meaning lagi, sama ada dia tak bayar bil letrik, atau letrik rumah dia tertendang.

Tapi, benda yang sebenar aku nak cerita ialah karen mood/story. Ok, kita eja orang putih la, baru paham. Current mood/story.

The story is, aku kerja currently. Dan sepanjang masa aku mengelat. Sekejap sekejap buat buat pergi fotostat. Sekejap sekejap, pergi jumpa imaginary client. Sorry la mama. Orang fresh graduate ni, berat je rasa nak berehat dia.

And aku pun perasan, lama juga aku dah tak update. Ok, kepala aku tengah serabut. Celah mana nak belajar cari prospek la, yada yada la. So, macam dah tak ada ruang untuk aku berfikir dalam kepala ni nak mengeja cerita barang satu dua.

Jadi, terhasil lah entri bangang ni.

Ah, persetan. Jom layan lagu Ahmad Jais satu round.





Oh, and, Intan Shakira sayang, Happy Birthday darling. And Selamat Konvo tadi. May your 21st year of life brings you the happiest things for you.

And selamat juga Hari Lahir kepada Raby. Hehe.

6 comments:

  1. dari kecik aku tak paham..bila orang2 macam kau sebut.. rumah takde api tadi.. sedangkan rumah takda letrik tadi.. kalau api kat dapur buat masak.. kah3




    konsep yg disebut oleh cikgu hassan di bengkel khnya.. kenapa dibahasa inggeriskan plug sedangkan kita tak tahu bahasa melayu plug apa.. masih terngiang2 dekat otak aku..

    ReplyDelete
  2. Kahkahkah. tula. masa kecik, memang scene rumah aku sebut, rumah tak ada api. Puas aku keliru.

    Plug bahasa Melayu, pelak ke?

    ReplyDelete
  3. Thankyouu :')

    ReplyDelete
  4. plug = soket kalau tak silap
    hehe

    ReplyDelete
  5. Soket. SOKET!!!!!!!!!!!!!

    Yes, thank you una b.

    Ok, tapi yang pada tepi seluar tu soket jugak kan?

    ReplyDelete
  6. first time dpt wish kat blog u.bahaha.buangla hoi

    ReplyDelete