Sunday, May 29, 2011

Sorak Sorak

Dalam bersorak ni ada dua pesen.

Satu, sorak yang senyum. Sorak ni, rilek rilek saja. Dia macam sorak yang konpem menang. Macam contoh, Man United lawan Chelsea. Alik mana pun, konpem menang. Jadi, sorak tu sekadar menyukupkan (or mencukupkan) syarat saja, biar happening. Sebab banyak lagi sorak akan menyusul.

Sorak kedua, macam tadi. Sorak sebab tahu itu saja satu peluang untuk bersorak. Sebab once Barcelona pegang bola minit minit pertama tu, aku dah tahu. Man United kalau dapat gol pun satu dua move nasib. Meaning, move tu cantik and Barca tengah clumsy sekejap. Then, when the goal comes, aku sorak sekuat hati pasal aku tahu lepas tu aku akan dibahan dengan budak budak katak semua ni. Haha. Banyak nya bukan penyokong Barca sangat. Pasal budak budak Barca ni depa cool. Banyak nya budak Chelsea, yang geram kalah dengan Man United tempoh hari masih berbuku, jadi depa nak balas dendam. Ada juga yang datang dari Merseyside. Kata mereka, Mascherano. Kahkahkah. Cuma, budak Arsenal saja kurang sikit berbunyi. Pasal nak sokong Barca pun, kena bahan dengan Barca sendiri tempoh hari. nak sokong Man U, jauh lah panggang dari api.

Apapun, aku akui, current Barcelona team really is one of the best ever team in the history. Hebat dia tu, sampai aku rasa diorang ni semua main dadah.

1 comment:

  1. Gila.Kau tak perasan lagi ke pasai game tadi?
    Tak nampak ke M.U main-main macam main-main petang.Seriously.

    ReplyDelete