Thursday, May 5, 2011

Pandir Pandir Pandir!

Ni masalahnya kalau dengan penyokong kerajaan ni. Tak nak dengar atau tengok langsung sisi lain. Minyak naik harga, keluarlah statement, "Eh, takpe, kita pakai Ron95", "Eh, kau tahu dekat Singapore dengan USA minyak lagi mahal" dan sekian sekian sekian.

Ey pandir. Kalau nak menyokong pun, biar berpada. USA, Singapore, Brunei, UK, minyak depa memang mahal. Tapi tengoklah income depa berapa. Boleh cover. Plus, kereta diorang pun murah. Masalahnya, negara kita, kereta bukan main kencing mahal. Gaji pun tak banyak. Minyak lagi mahal. So, the money doesn't worth the value.

And one more problem, ni aku nak cakap sikit ni kerajaan oi. Hang dok sah lah tengok pada pendapatan per kapita. Pendapatan per kapita tu, dah kira campur yang kaya dengan yang miskin. Memang diakui, kita ramai orang kaya. Dan kaya pun melampau lampau. The problem is not with these people, but the poorer one. Macam kami. Kami ni yang sesak bila minyak dan barang barang keperluan naik harga. Hangpa bukan tahu pasal hangpa naik kereta, minyak semua kerajaan tanggung. Boleh claim. Kami ni, peniaga kecil, pendapatan pun tak seberapa. Nak mohon lesen, kena bayar tol lagi. Lepastu, minyak mahal. Habis habis, tak dak untung pun. Haish.

So, dear government, luangkan masa kadang kadang dengar pihak yang kecil yet penting ni. Malas nak kondem beria. Karang kena angkat jadi Ketua Pembangkang aku. Kena cas meliwat pulak karang. Kahkahkah

3 comments:

  1. aku mcm setuju gila bab akhir tu.. lagi2 bila kau dah naik nanti.. aku nak jadi orang pertama tunding jari ke arah konek kau.. "dia sodomi!!" jerit aku pantas

    ReplyDelete
  2. Fact padil fact.

    Bepul, jangan la tuju ke konek. Segan la. Hahaha. macam sial je tak tapis tulis kat blog aku ni. Tahu tak ni umum

    ReplyDelete