Sunday, September 4, 2011

Harapnya, Bila Dah Jadi Artis Nanti, Aku Tetap Menyambut Hari Raya Macam Biasa Bersama Keluarga Dan Rakan Rakan. Bukan Dengan Peminat.

Pertamanya, aku sangat ghairah untuk update blog bila berada dalam kereta tengah drive sorang sorang dari kampung ke Kuantan, atau dari hati ke Melaka. Sebab tengah drive, kepala banyak berfantasi. So, macam macam kepala nak menulis. ya, bila namanya fantasi, ianya tidak akan menjadi realtiti.

So, anyway. Ini post aku selepas setahun tak update blog. Dan, aku rasa, tak sedap pulak tak wish raya. Aku sedang berniat nak up post raya when suddenly aku terbaca entri raya Idora beraya di Jepun. Ok, sebak juga sebenarnya kalau kena beraya di perantauan ni. Kerananya, raya pada aku dan family, kalau masuk 5 hari pun, belum habis Jerantut tu kena keliling. Bilamana belah mak dan belah bapak kau dua dua di tempat yang sama, banyak lah rumahnya untuk dijengah. Itu belum campur dengan penat, tidur dan futsal. So, memang tak banyak masa nak beraya. Cuma, aku rasa, tahun ni punya raya, jadi solid sikit, pasal dekat 5 hari juga beraya dekat Jerantut ni. Memang menjengah belaka rumah. Cumanya, the opportunity cost is, tak dan aku nak pergi beraya rumah Ponde. Baliklah kau ke Amerika sana, tak dan jumpa. Tak apa tak apa.

Cuma, bila beraya dengan saudara mara aku ni, yang tak tahannya, perut la. Pertama, makan banyak. Kedua, ketawa banyak.

Ah, apa apa pun, selamat hari rayalah kau orang. Nak tuju lagu pun, pasal dah lama tak online, aku taktahu lagu raya apa Radiohead main tahun ni.

No comments:

Post a Comment