Wednesday, September 14, 2011

Ini Bukan Ejakulasi Pra Matang

Kalau nak bercakap soal matang tak matang, akulah orangnya yang boleh kita labelkan sebagai tak matang. Ya, aku tahu, diri aku tidak matang. Pada usia 21, aku sendiri boleh label diri aku sebagai tidak matang. Dari beberapa segi, but mostly, memang tidak.

Dari segi lahiriah atau luaran, aku klasifikasi sebagai pra-matang. Kau masih dapat tengok aku akan bercakap macam seorang budak sekolah, berperangai sedemikian dan sebagainya. Kecuali, sekiranya situasi memerlukan aku untuk matang. Macam contoh, perlu menghadap Menteri ke misalan kata. Atau orang orang berusia yang aku tidak kenal. Then maybe I’ll be a little bit mature. Other than that, sorry.
Dari segi harfiah pula (ok, sebenarnya aku tak tahu pun lahiriah harfiah ni dalam ke luar ke. Aku pun tak tahu perkataan ni aku reka ke macam mana), aku adalah sangat tidak matang. Contoh aku boleh ambil, hal emosi. Aku memang seorang yang sangat sensitif. Cakap cakap sikit, boleh terasa. Ok, tapi tak adalah sampai menangis. Hahaha. Kadang kadang, cara aku atasi, tak layan terus. Tapi, kalau layan, memang aku gagal teruk. Tahap gagal dia, kalau emosi ni adalah subjek dalam pelajaran, UPSR aku akan berbunyi “5A 1 failed yang tak boleh bending.” So, kalau emosi adalah subjek wajib, aku mungkin tidak akan naik sekolah menengah sampai bila bila. Aku punya emosi ni, kadang kadang kalau rasa tengah marah, rasa nak pergi ke kawan tadi dan kelar leher dia. Penjara pun penjara lah. Macam tu lah kononnya kira emosi tak emosinya aku ni. Cuma, yang membuat aku waras sikit, bila aku fikir, karang dah kena gantung kesian pulak mak bapak aku menghadap masyarakat ada anak pembunuh.

Ok, entri ini juga boleh dikira sebagai salah satu ketidak matangan. Yakni bilamana satu tema entri yang tak pasal pasal diceritakan dalam satu waktu yang tak pasal pasal. Harapnya, menjelang usia 47, aku boleh berlagak matang sedikit sebagai seorang dewasa kala itu.

Dah, sekarang aku nak pergi main Street Fighter.

(Sebenarnya, bila baca balik, rasa macam blog kena hack pun ada. Kahkahkah. Makwe mana hack ni???!!!)

1 comment:

  1. matang sikit goryy.camne nak jadi bapak orang nanti.haha

    ReplyDelete