Wednesday, September 21, 2011

Kedai Runcit

"Ish, tak boleh bodoh macam ni, tak boleh. Aku tak nampak langsung boleh kalau macam ni," bisik Karim perlahan sambil membodoh bodohkan Azrul.

Dahi Azrul masih dikerut kerut. Antara keningnya seperti hampir bersambung hasil kerutan itu tadi. Serius benar raut wajahnya jika mana mana orang lalu melihat mukanya itu.

"Ah, hiraukan sama orang lalu. Hal ini lebih penting. "Barangkali, begitulah kata kata yang bermain di benak hatinya. Peluh peluh juga semakin menemani dahi dan keringat si Azrul itu tadi.

Dua orang kanak kanak baya tadika duduk kira kira sebuah kereta jaraknya dari Azrul dan Karim sedang asyik bersembang hal peribadi dan ekonomi masing masing. Kebanyakannya berkisar tentang televisyen, Upin dan Ipin dan juga Tora Datang Lagi. Andai sedari awal itu telah disembang akan hal ekonomi, pasti negara kita berada di landasan yang betul untuk memacu kemajuan.

Tiba tiba, Azrul tersenyum dan berkata, "Aku rasa, dah nak boleh ni. Aku yakin, aku yakin. kau tengok saja."

Karim masih memapar imej kurang percaya dan yakin di wajahnya walaupun kata kata Azrul tadi lagak seperti benar betul.

Tang! Tang! Tang!

Beberapa biji bola plastik berisi Digimon di dalamnya jatuh ke tanah. Kini, Karim mula percaya akan konsep menikam mesin tikam menggunakan kayu.

1 comment: