Saturday, November 26, 2011

Alhamdulillah Dan Selamat Tahun Baru

Pagi tadi aku bangun, mama aku datang dan wish Happy Birthday.

Aku kiss pipi dia, lepastu aku cakap terima kasih sebab lahirkan aku. Pergh. Adakah ini yang orang kata menjadi dewasa? Haha.

Tiba tiba rasa macam nak jadi sweet hari ini.

Ok, anyway.

Alhamdulillah, syukur sebab 21 tahun bernafas. Terima kasih Tuhan.

Dan, ironically, today is the final day of this year. And for the record, many had come and go, and that's the purpose of our life.

Still, aku masih bukan seorang yang cukup baik. Masih banyak lompong dalam hidup. Malas masih seperti biasa. Matang? Jauh panggang dari apa. Aduh. Dulu aku rasa, umur 18 adalah untuk aku matang. Then, bila 18 dah sampai, aku rasa belum mahu matang lagi. So aku postpone 21. Nah, now it's 21 Gory. How meh?

So, I decide, when it comes, the mature comes itself. Hopefully.

Ok. For the good part, yes, thank you Intan Shakira, teman saya. And kawan kawan yang wish. Dan keluarga. Ok. Sweet juga adik perempuan aku yang paling aku buat donno je selama ni, masakkan lasagna malam tadi. Nasib baik aku tak menangis. Haha.

Ok. Wishes. Bukan gedik or apa aku tulis wish or hopes or azam dekat sini. Tapi kalau niat dalam hati, lusa dah boleh lupa. So, tulis dekat sini, boleh review nanti. Macam wish and azam tahun lepas. Haha.

1. Start to make my own money. This is headache. I'm 21, and supposedly, aku tampung kehidupan aku sendiri dah. Adoyai.

2. Ok, actually this should come first. Sebenarnya, aku rasa nak berubah. Ke arah kebaikan. If you know what I mean.

3. Last year actually, aku ada buat azam untuk achieve RM10k for saving. Cash. Ok. Failed. Short of a few thousands. So, azam ini disambung. Haha.

4. Kahwin kahwin kahwin kahwin!!!! Yeah!!! Hotak kau. Duit tak ada nak kahwin. So, awak, sabar ya? Kihkihkih.

5. Sebenarnya, ada juga niat kecil dalam hati aku untuk menjadi seorang pelajar/manusia yang lebih berguna. Setakat ni, achievement aku hanyalah main PES je. Bilalah aku nak jadi orang yang betul betul orang.

6. Ok. Payah sebenarnya nak tulis azam ni. Aduh la.

7. Cukuplah kot. Kan? Anyway. Terima kasih semua untuk wishes. Nantilah. Aku kaya sikit, aku buat kenduri untuk siapa yang wish. Pergh.

And, Selamat Maal Hijrah semua. Mari kita sama sama jadi baik. Macam aku. Hahah. Petang ni jangan lupa doa akhir dan awal tahun.

1 comment:

  1. hepi besday gory dengan ucapan, bila nak belanja gua?

    ReplyDelete