Wednesday, November 2, 2011

Bantah Bantah! Jangan Tak Bantah!!!

Pemuda PAS Pahang hari ini dengan giat dan gigih membantah kehadiran Elton Gay John ke Genting. Kerana? Pasal dia gay lah. Senang. Jadi, dikhabar, konsert ini bakal mengundang lebih banyak maksiat. Maka, anak anak muda nanti akan terzina sesama sendiri.



Ya. Secara jujurnya, aku menyokong usaha mereka. Kerana, perangai gay di Malaysia ni makin lama makin melampau. Dan usaha usaha membuat konsert, walaupun atas nama nilai muzik, namun sedikit sebanyak menyumbang juga kepada permasalahan sebegini rupa. Ye dak?

Tak payah lah bawa Adam Lambert ke, Ricky Martin ke, Lady Gaga ke, siapa siapa ke yang secara terang terangan gay nya, kerana ini seperti taboo kepada rakyat dan budaya negara kita.

Budaya.

Budaya kita bagaimanapun sedikit sebanyak telah ketermodenkan ke hadapan sedikit oleh segelintir suara yang yakin. Suara yang membawa hak dan kebebasan. Dan menghalalkan acara acara pedang lawan pedang mereka. Ya. Hak untuk menjadi gay, lesbian, transvatite, apokalipto, nyah, dan sebagai nya. Damn.

Hak? Hak dan fitrah manusia ialah diciptakan laki laki dan wanita itu untuk saling berkasih kasihan. Kalau nak suruh jadi gay, baik Tuhan buat lelaki atau wanita sahaja. Tak perlu buat dua dua. Anatomi, dan kau akan nampak beza laki dan wanita dan kenapa mereka boleh berkasih sayang. Ah, takut pula jadi blog porno kalau cerita lebih lebih.

Dan ini adalah salah satu pejuang tegar. Aku malas nak letak link, pasal nanti tersumbang kepada acara link oleh kau orang, lepastu, adalah nanti cakap aku menyokong. So, aku letak gambar sahaja. Nak cari, kau orang punya pasal.




Pergi cari pasal benda bodoh ni.

Cuma satu. Ambiga sebagai perasmi majlis.

Hm, tak ada pulak bunyi dari PAS nak bantah perkara ni. Gay dari luar, kita bendung. Gay dari dalam, kalau kawan kita, kita kena sokong. Hm...

4 comments:

  1. aaaa aku nak duk ireland jela tamaw blk msia aih geli gay merata2

    ReplyDelete
  2. Ireland tak ada gay ke? Hahaha

    Cuma, kau kena faham. Malaysia ni maju. Rakyat dia berfikiran maju dan keterhadapan. Maju maju pemikiran ni, boleh lawan Tuhan dia punya akal tu.

    ReplyDelete
  3. Camna nak bantah mende jahanam ni?

    ReplyDelete
  4. Entah. Sebab haritu ada orang sokong sangat kebebasan ni. Kebebasan bersuaralah, kebebasan berhimpunlah. Inilah jadinya.

    ReplyDelete