Sunday, January 1, 2012

My First Wish For 2012, Dear God

Yes, I know I made some wish to get married! Haha, sabar ya awak?

Ok, serious business folks.

My only wish, for this year, is only to get some peacefulness and harmony back on this land of Malaysia ya Allah. Hari ini, golongan terpelajar dan bakal pengajar sendiri yang tunjukkan apa yang telah mereka belajar. Kalau yang belajar tinggi pun dah macam ni, yang kononnya suatu hari nanti akan memimpin negara, what does future lies for us?

Please people, kebebasan tak bermakna apa apa, kalau hidup dimusuhi. Hablumminallah wa hablumminannas. Sebab itu, tiada makhluk yang sanggup untuk menerima tugas sebagai khalifah di muka bumi, kerana besarnya tanggungjawab itu, sebelah kaki di neraka!

Guys, cukuplah dengan kebebasan. Cukup sekadar hak kita untuk hidup dan bersembahyang di atas muka bumi ini. Ya, pemimpin kita zalim, rasuah, makan tahi and everything, tapi itulah dugaannya sebagai pemimpin. Jangan risau, mereka tidak akan terlepas. Tuhan itu tidak buta.

Plus, there must be a reason why God put someone as a leader, because there's always a hikmah behind everything happen. Jangan kita terikut dengan budaya Barat yang mahukan kebebasan dalam setiap aspek kehidupan.

V for Merdeka? Folks, V for peace is the sign used by anarchist to spread their idealism to bring a lawlessness society to the world. Ya, masyarakat yang tidak terikat dengan undang undang. In other word, no laws or religions can prevent us from doing whatever we want.

And, lastly, salam 2012. Bermaaf maafan, eratkan hubungan sesama kita, dan abaikan persilisihan faham, because menyambung silaturrahim is one of the biggest rahmat di bawah langit Allah. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment