Saturday, December 5, 2009

Pennsylvania Bukan Di Slovenia

Tetapi, mereka bakal bertemu di South Africa.

"Jadi Mr. Pattison, macam mana keadaannya di Cape Town sana?" Hasbullah Awang yang bersiaran di Angkasapuri bertanya kepada saya.

"Oh, cuaca seperti biasa panas dan kering sepanjang tahun, seperti yang diterangkan oleh Cikgu Geografi dan Fotografi saya dulu, Cikgu Jafri. Saya bersama Charlize Theron sedang berbual bual tentang sesuatu. Jadi, harapnya kamu boleh melihat draw itu di laman laman web bola seperti BBC dan ESPN ya Hasbullah?" ulas saya panjang yang masih dalam lawatan kerja mengacarakan majlis FIFA 2010 World Cup Draw tadi. Saya dihantar oleh RTM.

"Hah hah hah, begitu sibuk sekali rakan kita di sebelah sana itu ya? Tak mengapa, kita sedang menanti skrin komputer di hadapan saya loading page dari BBC dan ESPN ini. Sementara itu, mari kita beralih ke K. Rajagobal mengenai Malaysia yang bertanding di Sukan Sea. Hello Rajagobal, bagaimana persiapan kita menentang Korea Utara?" Hasbullah Awang.

No comments:

Post a Comment