Monday, December 20, 2010

Udoh Le Tu. Cite Je Hal Yang Sebenornye

Ok, sebenarnya tajuk aku nak letak, "Setiap yang bermula, pasti akan berakhir." Tapi pasal semalam pergi layan Man Laksa, aku dah tertengok Zombie Kampung Pisang, dan bakal disusuli dengan ulangkaji semula Hantu Kak Limah esok. Alhamdulillah, semoga Mamat Khalid bahagia. Kahkahkah.

Ok, serius.

Setiap yang hidup, pasti akan mati. Tak kiralah manusia, haiwan, pokok fir buat jadi pokok krismas, Hitler, henpon, game Dota. Hatta karipap sekalipun.

Ya, karipap.

Tadi tengahari aku ride seorang diri ke Taman Gelora menanti kereta diservis. Lalu, sambil sambil ride, aku singgah la untuk mengembalikan nostalgia main buaian, gelongsor ada tutup atas, dan ultimately, karipap Taman Gelora. Dengan isi yang mantap, panas, sedap, isi banyak. Ah, kalau dulu, pergi pukul 4 pun dah habis.

Tadi, aku pergi, pukul 2. Jenguk punya jenguk punya jenguk, rupanya aku ketinggalan zaman. Zaman karipap panas inti padat mantap orgasm semua dah tamat. Tinggal karipap kecil seringgit dapat 3 bijik saja yang ada. Kalau dulu, mantap mantap seringgit dapat empat. Itu pun kira paling mahal dah, pasal dulu seringgit dapat 5 ye dak?

Ah, karipap.... :-(

Ke mana perginya subsidi karipap yang diwar warkan tu ha!!!????? Corruption!!!!

2 comments:

  1. weyy dh jadi 3 biji sehinggit?? ntah apa akan jd tahun2 depan. jgn terkejut karipap pun dah jadi sehinggit satu. huhu

    ReplyDelete
  2. eyy mane pegi karipap taman gelora?takde da ke?

    ReplyDelete