Friday, December 17, 2010

Ok, Seriously Aku Memang Dah Menyirap Dengan Ideologi Ini

"If you want to success, be yourself, follow your heart, don't hear what people say about you."

Sesiapa yang agak agak tak pernah dengar atau baca wisdom word macam dekat atas angkat tangan?

Mari kita create a situation. Contohnya engkau nak buat ladang kambing. Engkau memang berkobar kobar. Kemudian, datang 3 4 kerat kawan engkau ornag dan datang dan cakap, "Hek eleh, macam la lepas", "Ah, aok tu dah la pemalas" dan lain lain. Maka, di sini jika engkau dengar orang kata, engkau tidak akan berjaya. Yes, this ideology applies to those who wanted to further career or business or study.

But how about the 'other' situation? Contoh. Saya gay, saya minat kaum sejenis, dan saya akan ikut kata hati saya dan tidak mahu dengar apa orang kata. Ha, macam mana macam mana? A term for it, I called as 'whatever' or 'ada aku kisah?" Eh sial, kalau engkau tak kisah apa yang orang kata pasal engkau, pergi hidup dalam neraka atau kubur la. Sana, engkau hidup sorang sorang, tak payah hirau pasal orang lain.

This emotional writing is a result of reading a blog which support gay. Yes, aku totally anti-gay. Biar aku dibunuh asal aku tidak berfahaman ini. Dengan izin dan kuasa Tuhan, diharapkan agar benda alah ini tidak berleluasa dan menjadi sesuatu yang halal di Malaysia. Even Bilal Bin Rabah pun sanggup dihempap batu hanya kerana menyebut Allah hu Ahad, atau Sumaiyah dibunuh kerana agama. Takkan kita nak mensia siakan perjuangan mereka dengan hanya menyokong gay untuk berlagak moden?

Ok, entri ini bukan khusus untuk mengutuk gay lesbo tetapi juga kepada mereka mereka yang menggunakan istilah hak asasi manusia untuk menghalalkan segala macam. Aku memang berhajat untuk mengulas panjang tentang 'human right' issue ini tapi belum ada daya. In other word, malas.

Tapi here I just wanna petik regarding this gay issue. Mereka mengangkat 'hak asasi manusia' sebagai alasan untuk mereka gay. Katanya, ini adalah hak saya untuk menyayangi sesiapa sahaja. Yes, seperti Adam Lambert punya jawapan semasa ditanya media Malaysia tempoh hari. Eh, hell! We, human, does not have right! Hak kita hanyalah basic necessities, yakni makan pakai tempat tinggal. And untuk mendapatkan hak ini, kita perlu kerja. Takkan datang bergolek. Selain itu, hak hak reasonable seperti pendidikan agama, dilayan seperti manusia dan bukan hamba dan beberapa lagi yang difikir logik adalah hak kita. Tapi mostly, kita mempunyai hak tersendiri kepada alam, haiwan, sesama manusia dan Tuhan terutamanya.

Dan apabila politik hari ini semakin menekankan tentang hak asasi manusia dan kebebasan bersuara, maka the world will end up upside down. Mari aku kasi contoh mudah untuk kau orang fikir. Kalau kau kata tentang kebebasan bersuara. Yes, aku setuju kita ada hak untuk menyuarakan rasa tidak puas hati kepada sistem kerajaan misalnya, atau jalan di kamping berlubang. Tapi bila segalanya adalah bebas untuk disuarakan, maka mulalah perkara sumbang kedengaran. Bersuaralah individu mengatakan dia mempunyai hak untuk menjadi Perdana Menteri. Saya bebas bersuara untuk menjadi gay. Kerana itu hak asasi saya. Hell!

Another situation. Kau pernah tengok video dekat FB pasal a Chinese lady yang menganjing polis melakukan tugas? Aku tak ingat dekat mana aku tengok dan tak ingat sangat exact dialog tapi lebih kurang macam ni. Here how it goes. The lady ditahan kerana melakukan kesalahan lalu lintas. Then, two policemen datang kepadanya. The lady merakam the policemen. Then, police itu bertanya, "Kenapa rakam? Jangan rakam kakitangan awam melakukan kerja tanpa kebenaran" lebih kurang macam tu. Then, perempuan ini menjawab, "Saya bebas melakukan apa saja. Saya ada hak sebagai rakyat Malaysia." Police itu bersabar. Kemudian, police tadi meminta IC dan lesen. Lepas tu, kau orang tahu apa jadi? Perempuan itu jawab, "Saya ada hak untuk tidak memberi my things kepada stranger." Ha, amacam? Kalau kena tahan dengan police, boleh buat gitu? Lepastu, polis itu tulis saman dan suruh perempuan tu sign. Yes, perempuan itu ambik sign tadi dan conteng kertas saman tadi. Bila polis itu marah, the lady jawab, "You're intimidating me. I want my lawyer and sue you in court." Hell! Macam mana? Yes, aku pissed off tapi aku blame politician yang berjanji manis dengan berkata mereka menjanjikan demokrasi dan hak asasi manusia dan kebebasan bersuara. Sebab itu perempuan tadi berani buat begitu. No, perempuan otu tidak benar kerana dia telah menghina institusi polis, penjaga keamanan negara. Kalau dia menganjing macam tu, dan kepada mereka mereka yang beci sangat dengan polis, cuba fikir apa jadi kalau tak ada polis? Jangan benci polis hanya kerana mereka tidak menyokong parti politik kau.

Ah, kalau kau tak nampak point aku, sorry. I can't make it clearer. I'm just pissed off.

Berbalik kepada ideologi tadi, follow your heart. Kalau aku kata aku idolize Maria Ozawa dan mahu ikut kata hati aku menjadi macam dia, macam mana? That's when the words 'don't hear what people think of you' datang. Kita kena dengar apa yang orang kata tentang kita. Kerana mungkin apa yang dikatakan mereka itu salah yang kita lakukan. Seperti orang kata, eh, kau tak pakai tudung? Yes, it is wrong because tudung is wajib.

Ah, aku makin lost dalam kata kata. Nantilah aku ulas. Tapi, I hope who ever read this get my point.

Nota noti tambahan.
Dore ada post dekat blog dia link blog golongan gay lesbian ni. Bacalah dan renungkanlah dan nak kutuk tu kau orang punye pasal.

11 comments:

  1. Hahahaha..
    Obe dh lame sgt dok UK la gory, die mmg dh jd liberal minded..

    Biarkn je la..Drpd dlu die dh ckp byk kali kn die mmg skong gay rights,biarkn die..

    ReplyDelete
  2. walaupun gua tak layan politik. tapi gua sokong Malaysia mengamalkan dasar tak-boleh-ikut-kepala-bapak-lu-la-mangkok!

    bygkan kalu ISA takde kt Malaysia, akan jadi la benda laknatullah mcm burn a koran day kat US. sama la macam adegan lahanat upload video ckp aku gay kt utube. arghh

    btul lu cakap, klu nk kebebasan besuara sgt pegi la idop dalam gua sorang2 pastu sodomize dgn stalagmite tu, masyuk

    gay is nothing but just schoolhood verbal jokes

    ReplyDelete
  3. kah kah kah. i don't support gay but what the hell, obe got points.

    yelah, macam mana betul pun dia cakap(gay things), at the very end, tetap salah.

    ReplyDelete
  4. aku ada tertinggal banyak benda panas ke sejak mendelete fesbuk nih?? gay-gay di mesia? wow.. sumpah syok.. kah3












    p/s: gua ada konklusi yg dpt dibuat.. gua lesbian.. gua okayyy.. entri bakal menyusul.. aww.. kah3

    ReplyDelete
  5. Yes, u got my point mat pintu.

    Ha, Obe memang ada point, walau salah. Tapi aku menyirap sama mamat yang mengaku gay tu. Bajet Elton John. Eh, salah. Bajet Barney Stinson. Haha

    Bepul, kau da delete Fb ke? Ok, kau patut activate balik. haha

    ReplyDelete
  6. gile babeng.. mapuh la kite kene tsunami skali..

    ReplyDelete
  7. Kerajaan Malaysia patut buat satu research besar-besaran, kaji homoseksualiti tu betul-betul hard wired ataupun berpunca dari persekitaran/faktor luar. Pasal ramai gay mengaku perasaan tu naluri, dari kecik lagi macam tu. Betul ke? Atau semuanya mula dari propaganda barat yang asyik memperjuangkan equality dan human rights, sampai sekarang satu dunia jadi keliru.

    ReplyDelete
  8. come to think abt it,
    the 'labels' r mostly created by the West don't u think?
    as a Muslim, we hold different kind of human rights, not the one that has been created by the West, UDHR for example yg dorang dok agung2kan tu

    ReplyDelete