Saturday, December 18, 2010

Sambungan Entri Sirap

Yes, aku akan tentang sampai bila bila. Sehingga titisan darah yang terakhir. Semalaman aku membaca blog yang perjuangkan gay tu. Aku taknak letak link pasal nanti depa rasa hot pulak ramai yang pergi baca blog depa.

Ok, one ponit diorang naikkan ialah, baik kami gay, daripada jadi macam laki pompuan yang duduk pegang tangan tak tahu malu. Itu pun haram. Apa bezanya?

Ok, come here, let me show you the difference. Aku tak ingat exact hadis or dalilnya, but lebih kurang goes macam ni. Siapa yang menyentuh orang lain, dengan niat untuk membangkitkan nafsu, dosa. So, kalau pegang perempuan haram, pegang lelaki dengan niat untuk bernafsu pun haram. Tak bermakna engkau tak beromen dengan gay kau, tapi kalau kau pegang tangan dia untuk cuddling cuddling tetap haram.

Lagi, ada orang komen letak hadis, kalau nampak mereka yang berkelakuan seperti Kaum Nabi Lut, maka bunuhlah kedua pelakunya. Sorry tapi for better confirmation mintak siapa siapa pergi cari hadis ni k? I malas.

Haha.

Lagi, orang yang berzina, lelaki dan perempuan itu, melanggar syariat. Dosa besar. Then, how about gay? Lebih berdosa besar kerana, liwat, satu. Keduanya, mereka melanggar fitrah manusia. Hukum alam. Menzalimi diri sendiri. Kerana tidak berlaku adil. Adil bererti meletakkan sesuatu di tempat yang sepatutnya. Dan adakah meletakkan 'kelelakian' engkau di belakang lelaki lain adalah patut? NO! Hambik kau. Dah terlucah. Sorry.

And anonymous posted this yesterday, and yes, he got a great point to counter.

Anonymous said...

Orientasi seksual bukan suatu pilihan dalam Islam. Ya, Islam bersifat terbuka dan adil. Namun harus difahami, adil bererti meletakkan sesuatu pada tempatnya. (lawan bagi adil ialah zalim iatu meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya)

1. Islam adil dengan mengiktiraf hak bagi mereka yang layak. Dalam isu homoseksual, ia bukannya suatu hak kerana seseorang lelaki misalnya, tidak berhak untuk mempunyai keinginan seksual kepada lelaki. Homoseksual melanggar fitrah manusia, lantas ia bukanlah suatu hak.

2. Melihatkan kepada definisi adil ini juga, terbukti, mereka yang gay yang bersikap tidak adil kepada diri mereka sendiri. Mereka kenal diri mereka bahawa mereka ialah seseorang lelaki, tetapi mereka masih 'memupuk' perasaan keinginan seksual kepada sesama jantina. Maka mereka yang bersifat zalim.

3. Islam begitu baik kerana Islam tidak menghina mereka yang punya perasaan kepada lelaki tetapi dalam pada masa yang cuba untuk mengawal daripada melakukan maksiat dan berusaha menjadi normal, sebaliknya Islam menghina mereka yang 'memupuk' perasaan homoseksual tersebut dan mereka yang melakukan maksiat (liwat dsb). Maka, andai anda katakan perasaan homoseksual itu timbul semula jadi (tidak boleh dinafikan), anda PERLU mengawalnya. Perasaan itu adalah suatu ujian yang diberikan Allah kepada anda, jikalau anda berjaya kawal, anda adalah orang yang mendapat rahmat Allah. Sekalipun anda tidak kahwin sehingga ke tua, kerana tiada minat terhadap perempuan, tetapi sekurang-kurangnya anda tidak melakukan perbuatan maksiat homoseksual, anda adalah orang yang bertuah, kerana syurga menanti anda.

Anda perlu jejak pada realiti bahawa agama Islam melarang anda melakukan maksiat homoseksual. Jangan cuba berdalih dengan bercerita tentang hak asasi, kebebasan dsb. Usah terpengarauh dengan fahaman orientalis mahupun mereka yang beragama lain. Usah cemari kesucian Islam yang merupakan agam sempurna. Islam mengatur huku atas sebab0sebab yang munasabah. Banyak keburukan andai aktiviti gay ini berleluasa. Usah sampai kita dilakanat Allah seperti mana kaum Lut. tuntutlah ilmu agama yang banyak agar kita lebih memahami. Sesungguhnya pintu taubat masih terbuka bagi mereka yang berusaha.

Sekiranya anda kata, ustaz ustaz, guru guru dan ibu bapa yang menasihati anda itu tidak memahami anda kerana mereka heteroseksual, saya mengaku yang suatu ketika dahulu, saya meminati kaum sejenis saya juga, tetapi saya sedar bahawasanya orientasi seksual dalam agama yang saya cintai, tiada pilihan. Lelaki harus memliki perasaan seksual kepada perempuan sahaja.

Saya memahami diri sya,a saya memahami anda dan saya memahami hakikat penciptaan saya ke dunia ini olehNya.

And kalau mereka kata kejam kerana tiada pilihan dalam hidup, hell you! God gave us this life. That is a choice of Him, and He chose to give you a chance to live. So, sedar sikit lah. Hidup kita ni bukan pilihan kita. Kita diamanahkan untuk menjadi khalifah. So, jalani hidup according to peraturan yang ditetapkan. Ok, aku memang sirap dah naik kepala ni. Harap harap kenduri kahwin karang tak hidang sirap tawar!

7 comments:

  1. setuju. jangan diikut perasaan dugaan tu.

    ReplyDelete
  2. ~obi tu ..ada satu perasan ketidak puasan hati tu...biarkan dia..maybe someday ada yg mampu menjawap setiap persoalan dia..kita doakan..ok~

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Aku setuju. Aku rasa sesetengah manusia terlampau mengejar ideologi, macam liberal dan sosialis sampai sanggup nafikan kebenaran yang sudah dinyatakan dalam agama. Paling parah, ramai yang kurang berilmu dan tidak tahu mencari ilmu pun terjun bersama luncai. Kadang-kadang apa yang kita baca mungkin boleh membuat kita gila. Homosexuality is wrong at its very core, just like zoophilia.

    ReplyDelete
  5. Islam begitu baik kerana Islam tidak menghina mereka yang punya perasaan kepada lelaki tetapi dalam pada masa yang cuba untuk mengawal daripada melakukan maksiat dan berusaha menjadi normal, sebaliknya Islam menghina mereka yang 'memupuk' perasaan homoseksual tersebut dan mereka yang melakukan maksiat (liwat dsb) - I like this

    umat Islam seharusnya membenci maksiat yang dilakukan bukan si pembuat maksiat. hal ini kerana pintu taubat sentiasa terbuka. so there'll always be a room for change for everybody.

    ReplyDelete
  6. well..good comment then. pedas

    ReplyDelete