Friday, November 12, 2010

Oprah Winfrey

Pertama kali aku dengar nama dia masa kecik kecik dulu, aku pelik. Kenapa orang putih sanjung sangat dia ni? Bukan ke dia ni berlakon dalam TV2 je ke?

Owh, bila aku dah pandai naik basikal gear dalam darjah 5, baru aku ada Astro dekat rumah.

Rupa rupanya, Oprah Winfrey ni dekat Amarika sane. Aku ingat yang duduk berlakon cerita Opah dekat TV2.

Pasal apa aku duduk cerita pasal dia? Pasal dia ni duit tak putus putus. Satu hari nak dekat USD 1 million. Aku, satu kali hidup pun, tak sure dapat satu juta ringgit. Dia sangat berjaya. And for the entah ke berapa kali dah, dia kekal unggul wanita terkaya di dunia dalam bidang hiburan.

Walaupun kaya, dia tak lokek, atau lopek. Satu sekolah kepimpinan untuk perempuan dibina di Afrika Selatan untuk membantu awek awek Afrika menjadi seorang orang.

Kalau kita tengok Hollywood sana, hotties hotties yang hot gila akan cakap motivasi bahawa usaha tangga kejayaan. Damn you! Depa semua talent dan raut wajah yang hangat memang la ada advantages.

Tapi bukan Oprah. Dengan raut wajah yang tak lawa, tak pandai menyanyi, dan tidak hotties, she's the RICHEST and MOST POWERFUL. Kisah hidup dia boleh la ajar aku dan kau kau yang tak ada talent mahupun raut wajah Nora Danish untuk berjaya.

Oprah, congratulation and thank you for being such an aspiration.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Ok tipu. Ni Maimon Mutalib. Dia berlakon real nak mampos. Muka macam Bonda sekolah aku dulu.





Ini baru ye Oprah. Cuma, kalau lakonan, best lagi Maimon Mutalib kot.

3 comments:

  1. oprah memang best walaupun aku tak pernah tengok show dia.

    ReplyDelete
  2. Habis, kau tengok paras rupa? Haha

    ReplyDelete
  3. Oprah Winfrey mmg femes oke. hahaa. Wan Maimunah femes kt mesia.

    ReplyDelete